19 Aralık 2010 Pazar

Windows 2003 Server üzerine IIS kurulumu


Internet Information Services (IIS ) Web sayfalarının yayınlanmasını , web uygulamalarının çalışmasını sağlayan, istemcilerden HTTP ve FTP üzerinden gelen talepleri Microsoft Windows sunucu tabanlı işletim sistemlerinde karşılayan Internet Information Services (IIS)’dir. 
 
IIS’in çalışıp çalışmadığını denetlemek için, yönetimsel araçlardan Hizmetler’i seçerek “IIS Admin” hizmetinin çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz.Diğer bir alternatif olarak Internet Explorer adres çubuğu içerisine “localhost” yazarak IIS’in giriş sayfasına ulaşıp ulaşmadığınızı kontrol edebilirsiniz.
IIS aynı zamanda FTP Server olarak da kullanılabilir. 



Ben Windows Server 2003 üzerine IIS kurulumu admin kullanıcı ile login olarak yaptım.


Denetim Masası -> Program Ekle /Kaldır” menüsü yardımı ile Windows Componentleri menüsüne ulaşınız.

Aşağıdaki ekrandan görüldüğü üzere listeden “Application Server” opsiyonunu seçiniz ve “details” butonuna tıklayınız.





“Application Server” ekranından “Internet Information Services” ( IIS ) seçiniz ve onaylayınız.


Bu işlemden sonra IIS kurulumuna geçilecektir. Kurulum yaptığınız bilgisayarda Windows 2003 server kurulum CD’sini windows componentlerinin kurulum esnasında isteyeceği için lütfen CD’yi bilgisayarınızın CD sürücüsüne yerleştiriniz ve kurulumu onaylayınız.


Kurulum işlemi bittikten sonra size aşağıdaki bilgi ekranı gelecektir. “Finish” butonu ile işlemi tamamlayınız.





“Admin tool’dan” IIS seçimini yaptığınızda IIS Yönetim Konsoluna ulaşacaksınız. IIS işletim sisteminin çalışmaya başlaması ile birlikte çalışacaktır.

Eğer IIS çalışmaya başlamamış ise server ismine tıkladığınızda üst menüde bulunan start düğmesi aktif olacaktır. Bu düğmeye basdığınızda IIS çalışmaya başlayacaktır. Eğer IIS çalışması ile ilgili hata mesajı alıyor iseniz IIS yapılandırmasında büyük ihtimal ile sorununuz oluşmuştur. Lütfen windows componentlerinde IIS’i kaldırınız ve bilgisayarı restart ettikten sonra tekrar kurulumu gerçekleştiriniz. Sorunun devamı halinde sorununuz ile ilgili olarak  windows yardım sayfalarından destek alabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder